0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Zwiększ obrót ze sprzedaży w Internecie!

Wystawiasz wiele ogłoszeń na portalach sprzedażowych, widzisz liczne odwiedziny Twoich ofert, jednak ilość sprzedawanych produktów jest dla Ciebie niezadowalająca? Nie zawsze musi być to oznaką słabej oferty. Często Twoje ogłoszenie jest przygotowane w sposób niezachęcający do zakupów, przez co tracisz klientów. W poniższym artykule przeczytasz o najpopularniejszych błędach, które popełniane są przy wystawianiu ofert w Internecie, oraz o tym jak tych błędów unikać.

NIEATRAKCYJNE ZDJĘCIA PRODUKTÓW (LUB ICH BRAK)

Osoby, które decydują się na zakup produktu w Internecie, pozbawione są możliwości dokładnego obejrzenia kupowanych przedmiotów, nie mogą ich dotknąć ani sprawdzić ich właściwości. Zdjęcia produktu będą więc miały kluczowe znaczenie podczas oceny oglądanego produktu. Według badań serwisu MarketingCharts.com przeprowadzonych w 2018 roku dla 87,6% ankietowanych osób, dobre zdjęcia produktu mają znaczenie przy podjęciu decyzji o zakupie.

Dobre zdjęcia, to znaczy jakie? Przede wszystkim takie, które pokazują dokładnie sprzedawany produkt. Powinny one skupiać się na konkretnym produkcie oraz jego cechach i obrazować je w sposób jednoznaczny, nie wprowadzający w błąd. Wszelkie zdjęcia “artystyczne”, lub przedstawiające sprzedawany produkt w obecności innych produktów powinny stanowić jedynie dodatek. Postaraj się również o to, aby Twoje zdjęcia wykonane były w dobrym, naturalnym świetle. Unikaj używania wszelkich filtrów, podbijania barw czy dodawania do zdjęć efektów – Twoi klienci chcą zobaczyć jak produkt wygląda naprawdę. Nie musisz posiadać specjalnego sprzętu do robienia zdjęć, w dzisiejszych czasach wystarczy Ci jedynie smartfon z aparatem. W sieci dostępnych jest sporo poradników dotyczących tego, jak wykonać zdjęcia produktowe bez nakładów finansowych.

LAKONICZNY LUB ZBYT ROZWINIĘTY OPIS PRODUKTU

Każdy potencjalny klient chciałby przed zakupem poznać informacje o produkcie i jego właściwościach. Opis produktu jest miejscem w którym masz możliwość przekazać te informacje i “wciągnąć” klienta w swoją ofertę. Częstym błędem jest rezygnacja z opisania oferty lub zastąpienie opisu zdaniem w stylu: “wszelkich informacji udzielę telefonicznie“. Takie działanie sprawia, że nie budujesz zainteresowania ofertą, co zwykle przekłada się na zamknięcie Twojego ogłoszenia. Często również klienci są w sytuacji w której nie mogą wykonać telefonu a chcieliby zamówić produkt – najczęściej w takiej sytuacji klient kupi towar u konkurencji, która opisze swój produkt dokładniej.

Innym błędem w opisywaniu ofert jest zbyt długi opis, który zawiera wiele epitetów, przykładów użycia produktu i stara się “na siłę” przekonać klienta do zakupu. Takie teksty stają się nudne po kilku zdaniach i brzmią bardzo sztucznie, co zniechęca do ich czytania. Postaraj się aby Twój opis był wypełniony konkretami – podaj w nim wszystkie cechy produktu, jego najważniejsze zalety i możliwości. W Martsy istnieje także zakładka “informacje dodatkowe” widoczna na stronie produktu – są tam wymienione atrybuty produktu (np. dostępne kolory, wymiary, zapachy itp.), pozwala ona na wygodne zebranie wszystkich cech produktu w jednym miejscu. Możesz ją skonfigurować w sekcji “Atrybuty podczas dodawania produktu.

BRAK INFORMACJI O WYSYŁCE I MOŻLIWOŚCI ZWROTU

Klienci chcą wiedzieć ile będą musieli zapłacić za dostawę kupowanych przedmiotów i bardzo dobrą praktyką jest zawarcie tej informacji w opisie produktu. W Martsy jest także wygodny system naliczania cen przesyłki – gdy klient doda Twój produkt do koszyka, w jego podsumowaniu od razu zobaczy cenę wysyłki. Dlatego istotne jest poprawne skonfigurowanie systemu dostaw dla swojego konta.

Klienci chcą także wiedzieć czy i na jakich zasadach mogą zwrócić wybrane produkty. Gdy skonfigurujesz zwroty na swoim koncie Martsy, na stronie wszystkich Twoich produktów pojawi się zakładka “Polityka zwrotów” w której będzie opisana możliwość odstąpienia od umowy w Twoim sklepie. Dodatkowo przy każdym produkcie w koszyku pojawi się pole “Czas na zwrot: __” w którym będzie napisane w ciągu ilu dni klient może wyrazić chęć odstąpienia od umowy.

BRAK INFORMACJI KONTAKTOWYCH

Brak możliwości kontaktu ze sprzedającym jest jedną z częstych przyczyn porzucenia oferty. Jeśli klient ma dodatkowe pytania co do sprzedawanych produktów lub dostawy, zwrotu powinien mieć możliwość przynajmniej dwóch form kontaktu ze sprzedającym. Na Martsy istnieje system wiadomości wewnętrznych, które pozwalają na komunikację między użytkownikami. Gdy dostaniesz wiadomość, poinformujemy Cię o tym mailowo. Dobrą praktyką jest jednak podanie swojego numeru telefonu w ogłoszeniu oraz na stronie swojego sklepu. Nie tylko daje to dodatkową możliwość kontaktu, ale także wzbudza zaufanie w potencjalnych klientach.

BRAK INFORMACJI O SPRZEDAJĄCYM

Częstym powodem rezygnacji z zakupu jest brak informacji o sprzedającym. Podanie chociażby podstawowych informacji, takich jak nazwa sklepu, miasto z którego pochodzi i dane kontaktowe buduje zaufanie klientów. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, dobrze jest klientom o tym powiedzieć – wiele osób chętniej złoży zamówienie od firmy niż od osoby prywatnej. Na Martsy masz możliwość stworzenia atrakcyjnej strony sklepu, na której zawrzesz wszystkie informacje o swojej działalności, swój opis, regulamin. Będą tam także wyświetlane Twoje produkty a użytkownicy będą mieli możliwość komentowania Twojego profilu. Dobrą praktyką jest poproszenie użytkownika o wystawienie stosownego komentarza po zakończonej transakcji, komentarze i oceny widoczne są na Martsy publicznie.

Weryfikacja i poprawa powyżej opisanych obszarów będzie pierwszym krokiem do zwiększenia Twojej sprzedaży w internecie. Dzięki zachowaniu kilku prostych zasad możesz wyróżnić się w sposób pozytywny spośród innych ofert dostępnych na portalach ogłoszeniowych. W kolejnych artykułach będziemy starali się przybliżyć bardziej zaawansowane sposoby na zwiększenie sprzedaży i wygenerowanie dodatkowego obrotu w Internecie, zapraszamy do śledzenia naszego bloga!

Więcej z bloga:

Powiedz nam o sobie i swojej pracowni!

Napisz artykuł prezentujący Twoją działalność, opisz swoje przygody z tworzeniem rękodzieła i przedstaw swoją pracownię. Artykuł zostanie opublikowany na stronie głównej martsy.pl oraz na naszym Instagramie. Dodatkowo ogłaszamy konkurs! 🥇

Porady dla Sprzedających na Martsy.pl

Przygotowaliśmy krótki poradnik, który pomoże zwiększyć zainteresowanie Twoimi ofertami oraz ułatwić pracę ze stroną martsy.pl. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem.

Sezon weselny 2022

Choć w kalendarzu mamy jeszcze zimę, to z pewnością wiele osób już myśli o najważniejszym dla nich wydarzeniu tego roku - o swoim ślubie!...

Dzień babci i dziadka 2022

Dzień babci już w piątek 21.01 a dzień dziadka w sobotę 22.01. Tradycyjnie, w te dni wnukowie wyruszą w odwiedziny do swoich dziadków aby...