0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Opakowanie: wyróżnij się!

Masz już pierwszych klientów w Internecie, Twoje produkty zaczynają zbierać dobre opinie, jednak wzrost konkurencyjności w branży e-commerce powoduje, że ciężko jest Ci wejść na kolejny etap w rozwijaniu Twojej marki bez dużych nakładów finansowych na marketing. Dzisiaj zaprezentujemy sposób, dzięki któremu możesz wyróżnić się wśród innych sklepów internetowych – sposób pakowania przesyłek!

Można by odnieść wrażenie, że samo opakowanie przesyłki to nieistotny element całego procesu sprzedaży produktu. W końcu klient i tak podrze i wyrzuci opakowanie w ciągu kilku sekund. Jednak właśnie opakowanie to pierwsze z czym klient spotyka się odbierając swoją paczkę. Ciekawe, kreatywne opakowanie które dodatkowo dobrze zabezpiecza przesyłane produkty zrobi dobre wrażenie a to właśnie chcemy osiągnąć budując markę. Klienci zwykle chętnie wracają i polecają innym marki które wywołały u nich pozytywne emocje. Opakowanie jest zatem w pewnym sensie wizytówką Twojej marki i produktu.

Projektowanie sposobu pakowania należy zacząć od określenia potrzeb. Musimy znać profil naszych produktów aby ustalić jakiego opakowania użyć. Po określeniu potrzeb należy zdefiniować budżet jaki jesteśmy gotowi przeznaczyć na produkcję opakowań. Musi być to dokładnie przemyślane, gdyż opakowanie nie może pochłaniać sporej części dochodu ze sprzedawanego produktu. W tym tekście zaprezentujemy kilka inspiracji dla różnego typu produktów i różnego budżetu.

FOLIOPAK – NOWOCZESNY I BARDZO POPULARNY

Foliopak jest dzisiaj jednym z najpopularniej stosowanych sposobów pakowania wysyłek. Można stosować go do każdej wysyłki która nie jest zbytnio narażona na uszkodzenia podczas transportu, sam w sobie foliopak nie zabezpiecza bowiem przed uderzeniami czy wstrząsami. Taki sposób pakowania daje jednak bardzo szerokie pole do stworzenia i nadruku ciekawych, przyciągających wzrok grafik. Nadaje się do stosowania nawet w niewielkich sklepach, na rynku jest wiele zakładów które wykonają nadruki na foliopakach w serach już od 100 sztuk. Dodatkowym atutem jest fakt, że wiele z nich wykonane jest z materiałów pochodzących z recyklingu, co jest dziś szczególnie ważne dla wielu odbiorców. Na rynku istnieją także “foliopaki” papierowe na których również można wykonać nadruk, choć są one dosyć drogie w wykonaniu i zwykle nieoferowane w małych seriach.

Źródło: https://www.shippingstudio.com/
Źródło: https://www.shippingstudio.com/

OPAKOWANIA KARTONOWE Z NADRUKIEM/OBWOLUTĄ

Opakowania kartonowe zwykle kojarzą się ze zwykłymi, szarymi kartonami spotykanymi popularnie w obiegu kurierskim. Nie zawsze jednak te opakowania muszą być nudne i szare. Dziś na rynku istnieje wiele zakładów, które wykonają (nawet w niewielkich seriach) nadruki na takich kartonach. W tym przypadku kreatywność jest nieograniczona a końcowy efekt jest bardzo często widowiskowy. Zależnie od budżetu i koncepcji nadruk można wykonać w kolorze lub na czarno, na jednej ściance opakowania lub na wielu. Większość zakładów oferuje także możliwość zadruku dwustronnego a więc nasze opakowanie może mieć nadruk także wewnątrz. Przy bardzo niskim budżecie można kupić szare kartony a nadruk wykonać na grubszym papierze za pomocą domowej drukarki, stworzymy w ten sposób etykietę na karton.

Źródło: www.zapakuj.to
Źródło: https://dribbble.com/shots/11294144-Sunday-Pie-Packaging-Design

Ciekawym dodatkiem do opakowań kartonowych może być bibuła/papier pakowy którym owinięty będzie zapakowany towar. Na rynku jest wiele wzorów i kolorów bibuł i papierów pakowych które można wykorzystać do tego celu, kupuje je się zwykle w opakowaniach po 100 sztuk, więc nie powinno to znacząco nadwyrężyć budżetu a z pewnością umili klientowi odpakowywanie przesyłki.

Źródło: https://pl.aliexpress.com/

Kolejnym, zdobywającym popularność dodatkiem do opakowania kartonowego może być wypełniacz. W ostatnich latach szczególnie modny robi się produkt SizzlePak, czyli pocięte, karbowane kawałki papieru dostępne w wielu różnych kolorach. Wypełniacz ten zarówno zapewni zabezpieczenie przesyłanego przedmiotu, jednak w szczególności będzie posiadał walory wizualne. Z pewnością zrobi na klientach dużo większe wrażenie niż standardowe wypełniacze takie jak “chrupki”, zrolowany papier czy trociny. Wadą SizzlePak-a jest jego cena, opłaca się go stosować w małych, ozdobnych kartonach, jednak przy dużych przesyłkach będzie nieekonomiczny. SizllePak bez problemu dostaniemy w wielu polskich sklepach i hurtowniach.

SizzlePak, źródło: https://www.dssmithepack.co.uk
SizzlePak, źródło: https://www.dssmithepack.co.uk

Więcej z bloga:

Powiedz nam o sobie i swojej pracowni!

Napisz artykuł prezentujący Twoją działalność, opisz swoje przygody z tworzeniem rękodzieła i przedstaw swoją pracownię. Artykuł zostanie opublikowany na stronie głównej martsy.pl oraz na naszym Instagramie. Dodatkowo ogłaszamy konkurs! 🥇

Porady dla Sprzedających na Martsy.pl

Przygotowaliśmy krótki poradnik, który pomoże zwiększyć zainteresowanie Twoimi ofertami oraz ułatwić pracę ze stroną martsy.pl. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem.

Sezon weselny 2022

Choć w kalendarzu mamy jeszcze zimę, to z pewnością wiele osób już myśli o najważniejszym dla nich wydarzeniu tego roku - o swoim ślubie!...

Dzień babci i dziadka 2022

Dzień babci już w piątek 21.01 a dzień dziadka w sobotę 22.01. Tradycyjnie, w te dni wnukowie wyruszą w odwiedziny do swoich dziadków aby...